top of page
יצירה
"כי לכל לומד, יהיה הוא תלמיד או מורה, מגיע לראות בעצמו יוצר!"
Screenshot 2023-10-03 at 14.36_edited.jp

בגבעת גונן אנו מכוונים את הלומדים לפתח מערכות יחסים של למידה ויצירה שיתופית בבית הספר. מטרתנו, כמי שמובילים את בית הספר, היא להביא למצוינות אישית של כל תלמיד ומורה בפיתוח נכונותם ויכולתם להתבונן על מלאכת ההוראה והלמידה עצמה כיצירה, במטרה לפתח אותה למומחיות אישית.

לצורך כך אנו מפתחים מודל פדגוגי ייחודי, הכולל הכשרת צוות רחבת היקף בכוחות פנימיים. ובצדה פיתוח כלים פדגוגים ייחודיים, הנשענים על מטפורת היצירה ועל ניתוח תהליכיה. מטרתנו היא להביא את תלמידי ומורי בית הספר למצוינות פדגוגית, תוך העמקת העיסוק והפעולה בשלושת היסודות המסורתיים המאפיינים אותו מראשית דרכו.

הנהלת בית ספר

הפועלת מתוך עמדת יצירה, רואה עצמה כמי שתפקידה למתוח "משטחי יצירה" עבור הצוות והתלמידים, ובעיצובם להגדיר מחדש את מושג הגבול בארגון.

תלמיד

המגיע לשיעור מעמדת יוצר, עשוי לראות בשיח המתנהל בו יצירה בפני עצמה, לבקש לבטא את עצמו באופן מלא ומגוון יותר ולבחון את השפעתו עליה.

מורה

הפועל מתוך עמדת יוצר מגיע לשיעור מתוך חיבור והבנה עמוקה שתכנית הלימודים, תכני השיעור, מתודות ההוראה, זמן השיעור והיחסים בין הלומדים משמשים עבורו חומרי יצירה בהם הוא מוזמן להשתמש.

6dc5c6ed-bcc8-4b84-bc06-5b5955b1ed7f.jpg

בין זירות היצירה המגוונות אותן אנו פורסים עבור תלמידינו נוכל למצוא תכניות יחודיות בחטיבת הביניים ומגמות עשירות ומקצועיות בתיכון:

  • תכנית "גשרים" בהובלת "יחידת המודיעין 8200"
    כתיבת קוד וסייבר להעמקה ביסודות החשיבה המחשובית. התכנית נפרסת בכל כיתות חטיבת הביניים בהיקף נרחב ובקבוצות למידה קטנות המונחות על ידי חיילי יחידת העילית של צה"ל.התכנית משלבת למידה ויצירה באמצעות בינה מלאכותית AI וכתיבת קוד.

  • מסלולי בחירה בחטיבת הביניים
    מסלולי יצירה על פי בחירה בחט"ב אומנות, עיצוב, כתיבה יוצרת, מוסיקה, תיאטרון, קונדיטוריה ועוד. על כל תלמיד בשכבות ז' וח' לבחור מסלול בחירה אחד לפחות. 

  • תכניות  לימודים לבגרות יוצרת בתיכון

    • מגמת 5 יח"ל תקשורת
      הכשרת התלמידים ליצירת סרטים דוקומנטריים המשקפים את עולמם האישי ואת הקהילה בה הם חיים. הלימודים במגמה  דורשים מהתלמידים אחריות אישית, סקרנות ויצירתיות יחד עם היכולת לפעול בקבוצה.

    • מגמת 5 יח"ל תיאטרון
      לימוד של חומר עיוני (טקסטים בתיאטרון, ניתוח מחזות והפקות, הכרות עם מאמרים העוסקים בז'אנרים שונים והכרות עם תולדות התיאטרון) לצד לימוד סדנאי של חומר מעשי – משחק, בימוי סצנות, עבודה על דמויות והפקה.

    • מגמת 5 יח"ל אומנות
      במסגרת הלימודים העיוניים התלמידים מקבלים ידע עשיר על השפעת הכלי הטכנולוגי על התרבות החזותית והשפעתה על האמנות - החל מהמצאת המצלמה, דרך הקולנוע, הטלוויזיה וכלה במחשב והטלפון הנייד. יש דגש על תרבות חזותית ולא רק על אמנות פלסטית.

שיעור שכזה יזמין את המורה והתלמיד לעבור בין עמדות היצירה השונות בתנועה דינאמית שבכוחה לחולל למידה פתוחה ופעילה
bottom of page